Evaluarea, respectiv consilierea și intervenția psihologică prin mijloace computerizate sunt noile curente menite să inoveze practica psihologică, aducând-o mai aproape de beneficiarii ei, prin conjugarea cerințelor pieței cu noile atitudini ale persoanelor care au nevoie de ajutor, în era digitală. Activitățile care pot fi desfășurate cu ajutorul tehnologiei sunt dintre cele mai diverse: evaluare psihologică computerizată, consiliere/ intervenție psihologică online, e-learning. Fiecare dinte acestea se pot situa pe un continuum între o abordare directă clasică la una în întregime computerizată, în funcție de particularitățile fiecărui caz.
Pe parcursul dezvoltării psiho-sociale majoritatea copiilor manifestă semne ale unor probleme emoționale sau comportamentale, unul din cinci copii având probleme psihologice și mai puțin de de un sfert din ei se adresează unor instituții de specialitate.
Evaluarea copilului și adolescentului, respectiv implementarea unor programe eficiente de prevenție și intervenție pentru aceste grupe de vârstă se realizează pe baza unui plan coerent și comprehensiv de acțiune, bazat pe noile cercetări în domeniu.
Indiferent de scopul evaluării, unul dintre principalele aspecte pe care un specialist trebuie să le cunoască este traseul tipic de dezvoltare.
Consilierea și intervenția psihologică prin mijloace computerizate sunt noile curente menite să inoveze practica psihologică, aducând-o mai aproape de beneficiarii ei, prin conjugarea cerințelor pieței cu noile atitudini ale personalor care au nevoie de ajutor, în era digitală